Promowanie wyników swoich badań naukowych ma zarówno wymiar pragmatyczny, związany z docieraniem do potencjalnych odbiorców technologii lub partnerów biznesowych oraz wymiar ideowy, związany z budowaniem społeczeństwa opartego na wiedzy. W obu wypadkach naukowcy często mają problem z dostosowaniem języka komunikacji do konkretnej grupy odbiorców (dorosłych, dzieci, młodzieży, uniwersytetu trzeciego wieku, dziennikarzy, przedsiębiorców) lub nawet nie widzą takiej potrzeby.
Również udzielanie wywiadów czy występowanie w programach telewizyjnych wiąże się z określoną formą, sprzeczną z przyzwyczajeniami akademickimi, szczególnie w kwestii długości wypowiedzi oraz stopnia jej skomplikowania - zabieranie publicznie głosu w sprawach nauki, jak promowanie swoich badań, wymaga dostosowania się do tej formy. Jest to kwestia zrozumienia mediów i odpowiedniego treningu.
Naukowcy nie zawsze wiedzą również, jakimi kanałami promować wyniki swoich projektów: gdzie i jak mogą publikować swoje materiały popularnonaukowe. Tymczasem w Polsce pojawił się obowiązek popularyzowania wyników swojej pracy prowadzonej w grantach naukowych (NCN, FNP, granty europejskie).
Aktywni naukowcy, nawet, jeśli nie widzą takiej potrzeby, prędzej czy później będą musieli popularyzować naukę – lepiej, żeby robili to profesjonalnie. W trakcie warsztatu będziemy pomagać zrozumieć jak pracują media, w jaki sposób współpracować z dziennikarzami, jak tworzyć materiały zarówno poprawne jak i ciekawe, w jaki sposób wybrać formę komunikatu odpowiednią dla zróżnicowanych grup odbiorców.
Warsztaty odbędą się 30.11.2018 r. (piątek) od godziny 13:15 w sali 120 (sala rady wydziału) w budynku WMP przy al. Armii Krajowej 13/15.
Warsztaty prowadzone są przez Rzeczników Nauki, odbywają się bezpłatnie, liczba miejsc jest ograniczona.