
Nakładem Oficyny Wydawniczej "Impuls" wiosną tego roku ukazała się monografia naukowa pt. „Tutoring drogą do doskonałości akademickiej. Percepcja i implementacja personalizacji kształcenia w polskim szkolnictwie wyższym w latach 2014–2019” autorstwa dr hab. Agnieszki Dziedziczak-Foltyn (Uniwersytet Łódzki), dr Beaty Karpińskiej-Musiał (Uniwersytet Gdański) a także naszego pracownika dr Adrianny Sarnat-Ciastko. Wszystkie wymienione autorki są tutorkami i badaczkami tutoringu. Opracowana przez nie książka stanowi kompleksowy obraz wdrażania tutoringu w system szkół wyższych z perspektywy szans, barier oraz ogólnej oceny kondycji polskich uczelni. Tutoring prezentuje się tutaj jako papierek lakmusowy wskazujący na dojrzałość (doskonałość) relacji instytucji ze studentem, biorąc pod uwagę doświadczenia zdobywane także przez Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie szczególnie od 2017 r. Warto zaznaczyć, że opisywana publikacja zetknęła się ze znaczącym zainteresowaniem odbiorców, co sprawiło, że stała się książką tygodnia Oficyny Wydawniczej „Impuls”, która jest uznanym wydawnictwem specjalizującym się przede wszystkim w publikacjach pedagogicznych. Pojawienie się tej monografii zbiegło się jednocześnie z czasem znaczącego zainteresowania tutoringiem ze strony Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, realizującego ogólnopolskie projekty mające na celu implementację tej formy kształcenia tj. „Mistrzowie Dydaktyki” i „Mistrzowie Dydaktyki – reedycja”, w których bierze udział nasza Uczelnia. To wszystko sprawia, że prezentowana tu monografia okazała się także obiektem dyskusji i recenzji w tym tych, które są przeprowadzane w internetowym radiu „Motyw” działającym pod patronatem Otwartej Akademii Umiejętności w dniach 24-26 czerwca po godzinie 15:00 (w tym 26.06 wywiad z A. Sarnat-Ciastko). Zapraszamy do lektury książki i słuchania audycji na https://www.radio-motyw.eu/.
opr. dr A. Sarnat-Ciastko