X Ogólnopolski Zjazd Pedagogiczny


W dniach 18 – 20 września 2019 w Warszawie odbył się X Ogólnopolski Zjazd Pedagogiczny zorganizowany przez Polskie Towarzystwo Pedagogiczne wspólnie z Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademią Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Główne hasło zjazdu „Pedagogika i edukacja wobec kryzysu zaufania, wspólnotowości i autonomii" miało skłonić do refleksji nad wyzwaniami, jakie stoją przed pedagogiką, edukacją i oświatą w dynamicznie zmieniającym się krajobrazie politycznym, ekonomicznym, kulturowym i społecznym współczesnej Polski i świata. Uczestnicy Zjazdu przez aklamację przyjęli stanowisko, będące apelem o podjęcie działań na rzecz rozwoju edukacji.
W Zjeździe udział wzięli pracownicy Wydziału Pedagogicznego UJD na czele z Prodziekanem ds. Studenckich dr. Zbigniewem Wieczorkiem, który podczas sympozjum "Tożsamość pedagogiki medialnej. Perspektywy, wyzwania, zadania" pod przewodnictwem dra hab. prof. APS Macieja Tanasia oraz prof. dra hab. Stanisława Juszczyka wygłosił referat "Technologia Big Data w analizie problemów dnia codziennego"

W ramach sekcji prowadzonej przez prof. dra hab. Krzysztofa Rubachę oraz prof. dra hab Dariusza Kubinowskiego "Metodologia badań humanistycznych i społecznych" dr hab. Małgorzata Piasecka zaprezentowała referat "(Geo)poetyka marzenia. Odkrywać drogi - zmieniać świat - przekraczać siebie". Dr hab. Paweł Zieliński wygłosił referat "Ewolucja szkoły konfucjańskiej" w ramach sekcji "Polityka edukacyjna, szkoła, instytucje edukacyjne", moderowanej przez prof. dra hab. Mirosłąwa M. Szymańskiego oraz prof. dra hab. Bogusława Śliwerskiego. W ramach sekcji "Młodzież, uczeń, student, słuchacz" prowadzonej przez prof. dr hab. Marię Czerepaniak-Walczak oraz prof. dr hab. Agnieszkę Cybal-Michalską swoje wystąpienie zaprezentowali dr Anna Irasiak ("Tutoring jako forma wsparcia w budowaniu własnej tożsamości studentów na drodze stawania się nauczycielami") oraz dr Karol Motyl ("Strukturalizacja czasu uczniów liceum w przestrzeni szkoły - komunikat z badań").

Źródło: https://zjazd2019.pedagog.uw.edu.pl/

Opracował: Karol Motyl